صدرا جون صدرا جون، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره
کیانا جونکیانا جون، تا این لحظه: 19 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

آبی آسمان من..فرزندانم

مامان یه مامان شاغل و عاشق بچه ها

میم مثل مادر!!!!

1393/10/11 9:14
359 بازدید
اشتراک گذاری

سلام و صبحتون بخیر.رفته بودم وب دوست جونم مهرتابان که این مطلبو دیدم.بدجور به دلم نشست.در نتیجه برای همه مون کپیش کردم و گذاشتم.امیدوارم شما هم استفاده کنیدمحبت

متخصصین روانکاوی کودکان، اثر شش میم را در تربیت کودک موثر می دانند و عنوان می کنند که:
نیاز روانی بچه های ما، عبارت است از انتقال اثر شش میم.
1. تو محبوبی
2. تو محترمی
3. تو مطرحی
4. تو مهمی
5. تو مفیدی
6. تو می فهمی
اگر ما در رفتار و گفتارمان این شش میم را به فرزندان مان انتقال دهیم میم هفتم که”مــوفقیــت”است ، خود به خود خواهد آمد.
البته ضد این شش میم که گفته شد، چیزهای دیگری هم هستند که اگر مربی یا والدین انجامش دهند، عکس این نتیجه را می گیرند و آن آرایه هفت “ت” است. این هفت “ت” را هر کسی دریافت کرد، “ت” هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد:
1. تنبیه
2. توهین
3. تهدید
4. تحقیر
5. تبعیض
6. تنفر
7. ترس
همه افراد شکست خورده و جامعه ستیزها و…، در کارنامه های خود این “ت” ها را دارند.

تاثیر “ت” تحقیر با “تتحسین، زمین تا آسمان است.

منبع:تبیان

پسندها (5)

نظرات (14)

مامان ناهید
11 دی 93 9:48
سلام صبا جان ممنون پست محشری بود لازم شد همه مطالب را کسترش دهیم
مامان ناهید
11 دی 93 9:49
راستیا همه این ها یه حقیقت بود ویه تلنگر
مامان ناهید
11 دی 93 10:24
فکر کنم از مرورگرتون باشه الان قالب من کادرشون جدا از همه مطالبا هم جدا هستن اگه الان همینطور هست حتمآ از مرورگرتون هست انشالله که درست بشه راستی نهار می خوای چی درست کنید من هنوز موندم
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
ای ناهیدی جون شانس منه که مرورگر عزیزم با شما مشکل پیدا کردهخواهر دیروز منم دقیقه 90 غذا پختم.استامبولی.خخخخخخخخخخخ
مریم مامان آیدین
11 دی 93 11:07
سلام دوستم خیییلی خوب بود و استفاده هم کردم خصوصا اینکه اوم هفت میم رو بیتشر و بیشتر داشته باشیم و نترسیم از لوس شدن و نگران نباشیم از اعتماد به بچه ها
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام عزیزم.
مریم مامان آیدین
11 دی 93 11:13
ولی من با اینکه تنبیه خوب نیست مخالفم تنبیه مکمل تشویقه منظورم تنبیه بدنی نیست....منظورم اینه که همونطور که برای کار خوبی بچه تشویق میشه برای کار بد هم تنبیه بشه تا بدونه بازتاب کارهای خودش بهش برمیگرده اینکه اگه خونه رو به هم بریزه و جمع نکنه پارک نمیره....اگه اسباب بازی هاشو پرت کنه اونها رو از دست میده....اگه با بزرگترش بد صحبت کنه یا به بچه ها صدمه بزنه مهمونی رو ترک میکنه تنبیه اصولی برای تربیت بچه ها لازمه....راستش ن تهدید هم کردم...برای کار اشتباه اول هشدار دادم و بعد تهدید کردم...اوایل جواب نمیداد ولی وقتی اون تنبیه تهدید شده رو اجرا کردم الان تو همون محدوده هشدار جواب میده میدونی میخوام چی بگم.....من تا دو سال و نیمگی همه تربیتم بر اساس محبت محض و بی حصاب بود ولی بعدش یاد گرفتم باید جدیت هم باشه تا جواب بده البته این شیوه منه و نمیگم درسته ولی با تجربه به دست آوردمش و برای همین بهش اعتقاد دارم.....شاید هم اون وره محبت محض زیاده روی کرده بودم ولی....اینو مطمئنم با محبت بی چون و چرا نمیشه
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
عزیزم من با نظرت موافقم.ولی مطمئن باش منظور از این تنبیه نکوهش شده که اینجا اومده تنبیهات من و شما نیست......منظور تنبیهاتیه که جسم و روح بچه رو به طور مداوم مورد آزار قرار میده و تهدیداتی که اونقدر زیاده که بچه کاملا سر در گم میشهآره عزیزم تنبیهی که بچه رو با زنجیر و شیلنگ میزنن حتی در بزرگسالی که من خودم پارسال نمونه اشو شاهد بودم و مادر یکی از شاگردام این کارو میکردتهدیداتی که بچه از ترسش خودشو خیس میکنه...منظور اینهاست نه اون جدیتهایی که ما داریم و سعی میکنیم به جا ازشون استفاده کنیم.
مامان ریحان
11 دی 93 11:30
عالی بود
مریم
12 دی 93 9:37
سلام................ قالب جدیدتان مبارک
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام.مرسی
مریم مامان آیدین
12 دی 93 12:52
زنجیر و شیلنگ؟؟!! تهدید در حد ترسوندن!! وای...اصلا اعصابم خورد شد... پس اینی که من میگم تنبیه نیست...تلنگره.. خدایا چرا به اونایی که لایق اسم پدر و مادر نیستن بچه میدی و این همه مادر تو حسرت و انتظار داریم... من اصلا اعصابم نمیکشه به دیدن و شنیدن این چیزا دوستم... دو هفته پیش دختر عمم یه فیلم از برخورد یه پرستار امریکایی با بچه نشونم داد انقدر حالم بد شد تا چند ساعت اصلا اشکام دست خودم نبود...انقدر آیدین رو محکم بغل کرده بودم رفت.. تا صبح خوابم نمیبرد....تصور اینکه مادر اون بچه با دیدن اون فیلم چه حسی داشته و از اون بدتر اون بچه زیر اون مشت و لگد انگار بابای بچه از کبودی تن بچه شک میکنه و دوربین کار میزاره و میفهمه پرستار روانیه!! سپیده میگفت جنجالی ترین پرونده کودک آزاری بوده باور کن برای همین صدمات روحی حتی میترسم آیدین رو به هیچ احدی بسپرم... خدا اون پدر و مادرو که با بچشون همچین کاری میکنن نبخشه
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
بله عزیزکم.متاسفانه یکی از همکارا تعریف میکرد که یه بابایی اومده بود مدرسه گفته بود این بچه رو منظورش پسر خودش،با ناز و نوازش که نباید تربیت کرد.من میبندمش به درخت با ز...میزنمشاینا هست مریم جونم.ما بیشتر میبینیم چون تو گود هستیم.تنبیه ما به قول شما همون تلنگره و همون توجه و تذکر.خیلی ناراحت شدم واقعا نمیشه به هر فردی اعتماد کرد.ایشا....بهترینها واسه بچه هامون پیش بیاد و همیشه در امنیت باشن
رنگارنگ
13 دی 93 16:35
سلام و ممنون بابت این مطلب زیباو کاربردی که به اشتراک گذاشته اید .
مونا
14 دی 93 0:23
سلام بازاومدم چه مطلب کاربردی و زیبایی. فکر کنم عملی کردنشون هنر بزرگیه...!شما که باتدریس سر و کار دارین ازنزدیک خیلی از واقعیات جامعه رودرک میکنید. بالاخره آپ شدم...!
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام مونا جون.خوشحالم که اومدینموافقم خانمی هنر میخوادمیام پیشتون
مامان فاطمه
14 دی 93 11:37
آنچه ما از تنبیه میدانیم کیفر است و تنبیه قبل از مجازات و مجازات قبل از تنبیه است تنبیه یعنی: آگاهی دادن، بیدار کردن، هشیار کردن، توجه دادن. تنبیه اصلاً مجازات و کیفر نیست مجازات یعنی چی؟ جزا دادن، پاداش دادن، مجازات هم اصلاً کتک وحبس و غیره نیست. مجارات یعنی جزا، نتیجه ی منطقی عمل. به طور مثال در فصل سرما لباس کم پوشیده ایم،مسلمه که سرما می خوریم. سرماخوردگی مجازات ماست. مجازات یک عامل از بیرون نیست؛ نتیجه ی منطقی عمل خود ما است. کیفر یعنی چی؟کیفر در مقابل جرم است. یعنی مکافات، یعنی زندان، حبس، اعدام. کیفر برای جرم و مجرم است. جرم تعریف دارد. جرم توسط یک انسان بالغ و عاقل انجام می شود. پس جرم عملی است که توسط یک انسان بالغ، عاقل با نقشه قبلی برای کسب سود شخصی اجرا می شود وبه فردی یا جامعه آسیب می زند این شخص مجرم است و باید کیفر ببیند و به مکافات عملش برسد، حتی این حالت مجازات نیست چون مجازات جای دیگر تعیین می شود ولی کیفر را قاضی تعیین می کند قاضی بنابر قوانین وعمل شخص تعیین می کند که شلاق بخورد یا زندان برود و غیره. ما بچه هایمان را کیفر می دهیم، تنبیه نمی کنیم."بیا اینجا ببینم باز تو این کار بد رو کردی" میریم تو قالب یک قاضی، مجازاتت اینه که بری تو اتاقت ده دقیقه در رو ببندی و به نتیجه ی اعمالت فکر کنی، خب به زندانی هم که میره زندان همین حرفهارو می زنن به زندانی که نمیگن می بریمت پدرتو در میاریم میگن ندامتگاهه، برو اونجا به کارهات فکرکن بعد میره اونجا قاچاق فروشی و کارهای جدید یاد می گیره و میاد بیرون دوباره!!! پروفسور سلطانی
مامان فاطمه
14 دی 93 11:40
شویق یعنی به شوق آوردن، ایجاد رغبت، راغب کردن تشویق به شوق آوردن است. تشویق پاداش نیست. به همین دلیل تشویق برای فرآیند عمل است نه برای نتیجه. این حرف خلاف هنجارهای اجتماعی امروز ما است. در صورتی که بچه ها نباید وقتی نتیجه گرفتند تشویق بشوند بلکه در طول انجام فرآیند عمل باید تشویق شوند. بچه ای که در کاری موفق شده خودش از درون تشویق شده. بچه شاگرد اول شده و معدل 20 آورده، این بچه خودش تشویق شده شما دیگه چرا تشویق می کنید؟ حاضرین: خوب خوش حال میشن! آقای سلطانی: خوب خوش حالی تان را ابراز کنید. تشویق برای طول راه است. اون 9 ماهی که داشت درس می خوند، چه قدر دیدیمش و تشویقش کردیم؟ "داری درس می خونی؟ به به، قربون اون درس خوندنت بشم، چه درسی می خونی؟" این یعنی تلاشت رو دیدم. تشویق برای تلاشه، نه برای نتیجه. نتیجه اصلاً دست ما نیست؛ بچه 9 ماه زحمت کشیده، شب امتحان آپاندیس می گیره و می ره عمل، این بچه نباید تشویق بشه؟ بهش چی میگیم؟ حالا شهریور برو امتحان بده من ببینم تشویق لازمه یا نه!!! چه قدر در طول سال می گیم: آخر سال کارنامه ات را بیار ببینم دوچرخه برات بخرم یا نه؟!! خوب اگر لازمه که دوچرخه بخرید خوب بخرین، اگر هم لازم نیست پس چرا حرفش را می زنید؟ چه ربطی به کارنامه و غیره داره، چی رو به چی وصل می کنیم؟ تشویق برای تلاش و ایجاد انگیزه برای حرکت است برقرار باشید
مامان ریحان
14 دی 93 18:01
سلام دوست جونی خوبی؟ قالب زمستونی جدید مبارک
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم
مامان حوریه و بابا میلاد
28 دی 93 9:16
واقعا از دونستن این 7 میم ها لذت بردم نوشتمشون وزدم به در یخچال تا هرساعت حداقل یه بار ببینمشونو یادم نره دخترو پسر نازی دارین خدا حفظشون کنه