صدرا جون صدرا جون، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره
کیانا جونکیانا جون، تا این لحظه: 19 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره

آبی آسمان من..فرزندانم

مامان یه مامان شاغل و عاشق بچه ها

کودک درون....

1393/9/9 9:21
569 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان خوبم و نازگلهای دوست داشتنیم کیانا و صدرا.مدتها پیش شاید یک سال قبل چشمم به بریده روزنامه ای افتاد با عنوان کودک درون.همون موقع تصمیم گرفتم این نوشته رو تایپ کنم و بذارم تو یه پست جدید.موفق نشدم تا چند روز پیش که دوباره پیداش کردم.امروز تصمیم گرفتم تایپش کنم و تقدیم کنم به شما دوستان خوبم و فرزندانم وقتی که بزرگ شدند و یادشون رفت که بچه بودن.پس  با دقت بخونیدش.

کودک درون

کودک درون در علم روانشناسی جنبه کودک گونه وجود انسان است.در حقیقت بخشی است که هنوز میتواند از اتفاقات جالب،حتی بسیار کوچک،لذت ببرد و شاد شود.از دیدن یک پروانه،گلهای رنگارنگ،شناور بودن ابرها در آسمان آبی یا بازی کردن در کنار یک دوست میتواند شاد شود.کودکان به طور طبیعی میدانند وقتی موضوعی ناراحتشان کرد،چگونه خود را آرام کنند،اما بزرگسالان بیشتر مواقع استراتژیهای دوران کودکیشان را فراموش میکنند و به دنبال روشهای جدیدی برای رسیدن به آرامش هستند.اما فواید کودک درون چیست؟؟؟

خیال پردازی:

کودکان خیلی راحت در ذهنشان داستان سرایی میکنند و با خیال پردازیهای مورد علاقه شان از لحظاتشان لذت میبرند.آنها میتوانند اتاقشان را همچون مزرعه ای زیبا ببینند و حتی از بوییدن گلهای خوش عطر شادمان شوند.کودک درون میتواند این خلاقیت را در وجودتان حفظ کند و هر زمان که به آرامش نیاز داشتید به کمکتان بیاید.در حقیقت با تصور شرایط ایده آل از اضطرابتان بکاهید.

خواب راحت:

کودکان به راحتی خوابشان میبرد و هراز گاهی در بین روز چرت میزنند.ممکن است در بزرگسالی این گونه خوابیدن را تنبلی را بدانید،اما چرت زدنهای کوتاه میتواند خستگی را از تنتان دور کرده و آرامش را به شما برگرداند.به این ترتیب کارایی و سلامت جسمی و روحیتان نیز افزایش می یابد.کودک درونتان می تواند چنین کار ارزنده ای را برایتان انجام دهد.

اگه هنوز هم دوست دارین در مورد کودک درون بشنوین بفرمایید ادامه مطلب.

محبتلطفا بفرمایید ادامه مطلبمحبت

در آغوش کشیدن:

هرگاه کودکان از چیزی ناراحت میشوند به راحتی به آغوش مادر یا هر کس دیگری که دوست دارند،پناه میبرند و این کار حالشان را بهتر میکند و احساس امنیت بیشتری میکنند.ما بزرگسالان قدرت تماس و حمایت اجتماعی را فراموش می کنیم و در روزهای سخت زندگی یادمان میرود از افراد نزدیک یا دوستانمان حمایت عاطفی طلب کنیم.

بازی کردن:

کودکان همیشه بازی میکنند و  از زندگیشان لذت میبرند.ما بزرگسالان چنان گرفتار مسائل روزمره میشویم که به طور کل بازی کردن را فراموش میکنیم یا این کارها را خاص دوران کودکی میدانیم.اما باید یادآور شد بازی میتواند ذهن را از توجه به موضوعات اضطراب آور رها کند.بنابر این از کودک درونتان پیروی کنید و از بازی کردن خجالت نکشید.

نقاشی کردن و مجسمه سازی:

همه ما زمانی در کودکی نقاشی کرده ایم یا با خمیرهای مجسمه سازی اشکال مختلف درست کرده ایم.در هر حال ابراز درون با کمک قلم و مداد رنگی خاص کودکان نیست و بزرگسالانی که از این ویژگی پیروی کرده اند،اکنون به هنرمندان موفقی تبدیل شده اند.هر وقت از کار روزانه خسته می شوید لحظه ای به خود استراحت دهید و نقاشی بکشید یا مجسمه بسازید.با این کار خیلی زود به آرامش میرسید.

کودک درون

 

پسندها (3)

نظرات (13)

مریم مامان آیدین
9 آذر 93 13:26
آفرین عالی بود البته کودک درون من فکر میکنم نوزادهیعنی گاهی همسرم میگه من دوتا بچه دارم....بماند که خودش بدتره و گاهی که دوتایی خونه رو کنفیکون میکنن و یا زیر پتو ها بلایی سر تخت و روتختی میارن که بیا و ببین بهشون میگم این منم که دو تا پسر دارم ببینم خونه شما با این همه بچه چه خبرا میشه خیییلی استفاده کردم گلم ممنوووووووووووووووووووووونم
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
فدات شم منخواهر مال من بی بی جان شده واسه همینم باید یه فکری بردارم واسه خودمواقعا خیلی خوبه که پا به پای آیدین جون بچگی میکنید.میدونین یکی از دلایل بی بی شدن کودک درون من دیسیپلین شغلیمونه و جو اجتماع.ولی باید بی خیال شم
مریم مامان آیدین
9 آذر 93 13:27
راستی چقدر این عکس اخریه قشنگه.....چه حالی دارن میکنن این بچه ها
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
آره واقعا.یادتونه یکی از بازیهای خلاق ما همین نقاشی با گچ روی آسفالت و رنگ کردنش بود
مریم مامان آیدین
9 آذر 93 13:28
صدرا بهتره؟؟؟ باز سرفه میکنه؟؟ بچه ها که مریض میشن آدم دلش میخواد خودش صدبار بدترشو میشد و مریضیشونو نمیدید....ایشالا زودی بهتر بشه گل پسرمون
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
قربونت برم مریمی جونم.نمیشه گفت مریضه ولی سرفه داره و هر روز بهش چای عسل میدم موقتیه مثلا شبا تو خواب اصلا سرفه نداره ولی باز صبحها سرفه میکنه.هوای اینجا خشکه باید فکر خریدن یه دستگاه بخور جدید باشمموافقم شدیدا.بیماری بچه ها واقعا سخته.ممنونم از احوالپرسیت عزیزم
مهرتابان
9 آذر 93 19:55
سلام خواهر جون خوبی؟خوشی؟ کودک درونت چطوره؟ آبجی میدونی که آدما به جز کودک درون یه خرس درونم داره که صبح ها تنبلیش میشه بیدارشه بره سرکار
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام زهرا جونم.ای خواهر به مریم جونم گفتم کودک درون من بی بی شده پیر پیر پیراز خودم گنده ترواقعا؟؟؟؟خرس گنده که میگن از همین اومده؟؟خواهر جان من که حسرت یه خواب سیر بهم مونده چه شیفت صبح چه شیفت ظهر مجبورم پاشم و به امور رسیدگی بنمایم.خرس درونم مرده باور کن
به نام پدر
10 آذر 93 12:48
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
نه بابا!!!!!
مامان ریحان
10 آذر 93 17:31
سلام خواهری خوبی؟ ای بابا کودک درونت که پیر شده خرس درون هم مردهولی واقعا بعضی وقتها خیلی لذت بخشه بیاد کودک درونمون باشیم و مثل بچه هاشاد و شنگول باشیممنم تجربه داشتم اما کم حالا با اومدن دختری شاید کودکی منم فعال تر بشه
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام.ممنونم.خرس درونم که واقعا مرده ولی ساعت 9 شب به بعد نمرده که!!!!اون موقع حسابی فعاله و خواب به ارمغان میاره
مامان ریحان
10 آذر 93 21:45
سلام دوباره، خرس درونم امروز خیلی فعال بود و از کل روز دوسه ساعت بیداربودمچنین دوست تنبلی داری
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
بخواب فعلا خوب بخواب بعد میبینیم همو
اقازاده
10 آذر 93 22:45
از آلان به خودت پیر نچسبون خواهر یهو دیدی بعضیا از حرفت استفاده کردن و رفتن برا خودشون یه کودک درونی اوردن از من گفتن
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
من خیلی خیلی خیلی کودکم اصلا جنینم
مامان فاطمه
11 آذر 93 21:29
این من و یاد حرفایی میندازه که دیگران بمن میگن وقتی نمیتونم فاصله ای بین کودک درون و خود خودم ببینم و فراموش میکنم چند سالمه جلف! نمونه ی کوچکی از اون حرفاس که میشنوم اما نمیشه کاریش کرد چیزی که هست نمیشه انکار کرد
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
اتفاقا فاطمه جونم من حسرت روحیه ی شما رو میخورم.گفتم به خاطر دیسیپلین شغلیمون آزاد نیستم ولی ماهرخ جون کیفی میکنه با این مامان عزیز و به روزی که داره
مامان مبینا
13 آذر 93 20:49
سلا م دوست عزیز متن زیبایی بود رمز ناهید جون رو میخوام
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
سلام خانمی.ممنونم.چشم میرسم خدمتتون.با اجازه از ناهیدی که قبلا مجوزشو صادر کردن
مامان مبینا
14 آذر 93 13:21
بوووووووووووووووووووووووووووووس واسه جیگر طلاها از طرف خاله بازم میام پیشت
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
منتظر حضورتان هستم.ممنونم
مامان مبینا
14 آذر 93 13:32
ممنون بابت رمز ناهید خانم عزیزم
مامان کیانا و صدرا
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم